2017. augusztus 20., vasárnap

Egri nyaralás :D

Üdv!

Ma erőt vettem magamon, hogy megírjam az élménybeszámolót az egri nyaralásunkról. Lacival voltam kettesben és egy ideje már törtük a fejünket azon, hogy hova menjünk, ami azért elérhető távolságban van és nem foszt ki minket a "vagyonunkból". A legutolsó pillanatban találtunk egy olcsó és jónak tűnő szállást Egerben. Eredetileg Gyulára akartunk menni, de oda nagyon sok volt az út busszal, vonattal pedig kétszer is át kellett volna szállnunk, amit érthető módon nem vállaltunk be.
16-án indultunk nem kevés gyomorideggel, hiszen 2,5 óra buszút állt előttünk és utána valahogy el kellett találni a szállásra is. Természetesen nem volt úgy buszunk, hogy az jó legyen, szóval a 40 fokban felpakolva egy órát kellett ülnünk a buszvégen és délben indult az egri járat. Elég rossz volt a klíma, mert régóta a napon állhatott már a jármű, ezért kellett neki olyan 45-60 perc, mire kifújta a meleget magából. :'D Még szerencse, hogy nálam alapkellék a tömegközlekedési eszközökre a legyező.
Elég hamar eltelt az a 2,5 óra és kicsit elszúrtam a dolgot, mert leparancsoltam Lacit egy megállóval hamarabb a buszról. Szerencsére nem kellett olyan nagyon sokat sétálni, így elmentünk oda, ahol eredetileg szállnunk kellett volna, mert onnan volt az útvonal kinyomtatva, de elég nehezen találtuk meg a szállást. Végül felhívtam a házigazdát, hogy navigáljon el minket és szerencsére jó úton voltunk, szóval ezután egyből odataláltunk. A 10 perces utat kb. 45 perc alatt tettük meg. :'D
De végre ott voltunk! A tulajok nagyon kedvesek és segítőkészek voltak, bár a nőnek akkora volt a hónaljszőre, hogy amikor magyarázta nekünk a strandhoz vezető utat egyikünk sem figyelt, mert mindkettőnket lekötötte az elborzadás a hatalmas fekete pamacs látványától. xDD Így aztán később még egyszer meg kellett kérdeznünk őt az útvonalról.

Már majdnem 4 óra volt, mikor végre átvettük a szoba kulcsait és kicsit lepihenhettünk. Nagyon kimerített minket a sok utazás a melegben, a cipekedés és az idegeskedés. Aznap nem is nagyon csináltunk már semmit, csak később lementünk a városba szétnézni és feltérképezni a dolgokat. Gyönyörű a város. Nagyon szépen fel van újítva minden, az emberek nagyon kedvesek és segítőkészek voltak és szinte mindenki mosolygott. A szarba harapott debreceni légkörhöz képest ez a város csupa pozitívum volt. Másnapra vettünk szendvicshez valót meg innivalót, kicsit még járkáltunk, ettünk egy lángost és aztán este visszamentünk a szállásra. Konkrétan a várfal mellett voltunk majdnem és rengeteget kellett lépcsőzni. Alig bírtuk magunkat felvonszolni és már éjfél után be is adtuk a kulcsot. xD

Ami nem tetszett a szállásban az a közös fürdőszoba, konyha és WC volt. Persze tudtuk, hogy közös, de két lengyel család nyaralt még ott és az egyik kisajátította magának az egyik fürdőt és a két hűtőt telepakolták. Szerencsére miután észlelték, hogy egyébként még mi is ott vagyunk, akkor kipakoltak nekünk egy kis részt a hűtőből. Elég bunkó egy népség volt. Maga a szoba egész barátságos volt, csak tetőtéri volt, így aztán iszonyat meleg volt. Szerencsére kaptunk ventilátor. A ház már bőven 100 éves, így aztán a tulaj jelezte, hogy az áramellátás nem a legjobb. Ebben igaza volt, mert minden reggel arra keltem fel, hogy zizeg az ágy melletti konnektor és égett szaga volt. Biztató. xD
Meg persze arról nem tett említést a hirdetésben, hogy a ház közvetlen közelében vonat jár, így nem is egyszer keltem fel az éjszaka közepén arra, hogy az egész mennyezet beleremeg az elhaladó vonat miatt. De 2 főre 2 éjszakára 16000 Ft-ért lehetett volna rosszabb is.

Másnap ugye a konnektorra keltem és már 11 órakor a várban voltunk. Nagyon szép volt a kilátás és
érdekes programok voltak. Például láthattuk és hallhattuk, hogy miként sül el egy akkori puska, amit
egy kornak megfelelő öltözetű férfi mutatott be határtalan lelkesedéssel, pedig elég meleg lehetett a jelmeze a 40 fokban délben. Mire mindent végigjártunk a várban, már 2 óra is elmúlt. Elmentünk a közeli pizzériába, ott rendeltünk egy pizzát elvitelre és fent a szállásunkon megettük azt. Készítettem szendvicseket, átöltöztünk, összecuccoltunk és elmentünk a strandra, ami kb. 10 percnyi sétára volt.
A strand nagyon jó volt. Modern és rengeteg árus volt és a debreceni árak feléért lehetett ételt és mindenféle nyári finomságot venni. Rengeteg medence volt, mind szép új és még 3 csúszda is a rendelkezésünkre állt. Igaz, össz-vissz csak háromszor csúsztunk le, mert hatalmas sor kanyargott a 10 m magas lépcsőn. Szerencsére több hideg vizes medence is volt. Odafele menet vettünk labdát és utána azt dobálgattuk. Végül fél 7 előtt elindultunk öltözni, mert lassan zártak. Eléggé elfáradtunk, hisz nagyon mozgalmas napunk volt.
Visszakutyagoltunk a szállásra, ahol kiterítettük a törölközőket és a cuccainkat és utána lementünk a városba kicsit bóklászni. Vettünk innivalót a közeli Sparban és betévedtünk a Figura shopba, ahol végül vettem magamnak egy nagyon édes tündérlányt és anyuéknak egy szerelmes kobold párt. :D
Szinte minden árust végig jártunk, Laci is vett ajándékokat a szüleinek meg Tominak. Hatalmas élet volt éjszaka a belvárosban, a közeli éttermek zsúfolásig voltak és a tér közepén egy kis pagodában élő zenét játszott két férfi. Voltak, akik még táncoltak is. Nagyon tetszett a hangulat. :D A vár pedig gyönyörű volt éjszaka is az összes többi látványossággal együtt.
Vettünk közösen ilyen horror figurás kulcstartót és indultunk volna enni valamit, de a hasam hirtelen elkezdett fájni. Lacival elmentünk a Mekibe, de én semmit nem ettem, mert iszonyúan fájt a gyomrom.
Szegény hozzá van szokva a napi legalább egyszeri főtt kajához, így eléggé kikészítette az utóbbi 2 nap. Egész sokáig ültünk ott, de éjfél körül már kezdtem fázni, mert a hajam vizes volt és még mindig iszonyatosan fájt a gyomrom. Úgyhogy visszabattyogtunk a szállásra. Szerencsére vittem magammal gyógyszert, így egy kicsit kiállította a fájdalmat, de másnap reggel is ugyan úgy fájt. :/

Hazafelé menet :/
Aznap már csak a Bazilikát ejtettük útba, na meg a rocker boltot és indultunk is haza. Nagyon jól
éreztük magunkat és sajnos szélsebesen elrepült az idő. :( Szerencsére minden gebasz nélkül visszataláltunk a buszvégre és 12:45-kor már indultunk is hazafele.
4 órakor már itthon is voltam és az egész csak egy álomnak tűnt. Bezzeg a sulis napok nem repülnek így el. xD
Nagyon jó volt Lacival lenni, maga a város is gyönyörű és hangulatos volt. A szállással is meg voltunk elégedve és az emberek sokkal kedvesebbek és bizalmasabbak, mint itt, Debrecen környékén.
Elégedetten nyugtázom, hogy az utazás, a szállás, a kaja, a csecsebecsék, a belépők összerázva 18000 Ft-omba kerültek. Szóval azt hiszem ez egy olcsó és nagyon élvezetes nyaralás volt. Így még marad pénzem arra, hogy megvegyem a Harry Potter könyveket. :D Jövő héten érkezik meg a 4. és 5. rész. :D Már alig várom. *-*